“YARIN BOŞALTIN” TALİMATI İDDİASI!
Saadet Partisi İl Başkanı Ali Ahmet Çelik’in iddiasına göre; kurum idaresi, çalışanlara 6 Ocak (yarın) itibarıyla tesisin tamamen boşaltılması yönünde uyarıda bulundu. Çelik, çalışanların büyük bölümünün bu ani karardan henüz haberdar olmadığını ve kendilerine resmi bir bilgilendirme yapılmadığını belirterek, sürecin gizlilik içinde ve yangından mal kaçırırcasına yürütüldüğünü savundu.
“MADEM RİSKLİYDİ, 1,5 YIL NEDEN BEKLEDİNİZ?”
Tesisin deprem riski nedeniyle kapatılacağı gerekçesine sert tepki gösteren Çelik, şu soruları yöneltti:
Zamanlama Manidar: "Zemin etüdü 1,5 yıl önce yapıldı. Eğer bina riskliyse, neden bu süre boyunca alternatif bir tesis planı oluşturulmadı?"
Can Güvenliği: "Madem bina uygun değildi, neden 1,5 yıl boyunca işçilerin hayatı tehlikeye atıldı?"
Plansızlık: "Aradan geçen zamana rağmen yeni bir tesis için tek bir çivi dahi çakılmaması sorumsuzluktur."
İŞÇİLER BURSA’YA MI SÜRÜLÜYOR?
Çalışanların aile düzenlerinin hiçe sayıldığını ifade eden Çelik, mevcut personelin geleceğine dair şu vahim iddiaları paylaştı:
Kadrolu İşçiler: Farklı illere dağıtılacak.
Sözleşmeli İşçiler: Bursa Karacabey’deki tesislere gönderilecek.
Mağduriyet: "Çocukların eğitimi, sosyal yaşam ve aile bütünlüğü dikkate alınmadan alınan bu kararlar, ciddi mağduriyetlere yol açacaktır."
“SAKARYA’NIN SON KALESİNİ YIKTIRMAYACAĞIZ!”
Et ve Süt Kurumu’nun Sakarya’da kalan son kamu kurumlarından biri olduğunu hatırlatan Ali Ahmet Çelik, "Bu tesisin kapatılması sadece işçileri değil, Sakarya’nın üretim gücünü de baltalayacaktır. Sakarya’nın kamusal üretimden koparılmasına izin vermeyeceğiz" dedi.
SAADET PARTİSİ’NDEN 4 MADDELİK ÇAĞRI
Sürecin takipçisi olacaklarını belirten Çelik, taleplerini şöyle sıraladı:
Kamuoyu ve çalışanlar derhal şeffaf biçimde bilgilendirilmeli.
Hiçbir işçi ve ailesi mağdur edilmemeli.
Yeni tesis gecikmeden ve mutlaka Sakarya sınırları içinde yapılmalı.
Sakarya’nın üretim kapasitesi korunmalıdır.

















